인도 직업훈련 정책 컨설팅

Metadata Downloads
Alternative Title
TVET Policy Consulting for India
Author(s)
김영생박동열이수정
Publication Year
2019-01-31
Created
2019-06-12
Keyword
인도직업교육컨설팅보팔IndiaVocational EducationNCERTRIE Bhopal
URI
https://www.krivet.re.kr/repository/handle/202405/4370
Abstract
...이에 따라 본 사업에서는 먼저 인도의 현실에 적합한 인도의 중등직업교육훈련 비전을 실제적으로 제시하고 이를 바탕으로 구체적인 모델을 제시하기 위하여 인도측이 지정한 보팔 소재 시범종합학교를 대상으로 심도 있는 직업교육 과정 총괄 운영 계획을 수립하였다. 그리고 인도 산업수요와 고용 전망에 부응하는 산업 중 메카트로닉스와 미용 분야 학과 개설을 위한 로드맵 수립 및 교육과정 개발, 교사 역량 강화 및 관련 자료 개발을 수행하였다. ...
India is a key country in the ‘New Southward Policy’ of Korea, rising to the level of the four major powers around the world, and attracting attention as an alternative to Next China. It has a strong influence in regional and international diplomacy to lead the past non-alliance coalition. India is interested in introducing and innovating vocational education at the secondary level to promote ‘Skill India’ and ‘Make in India’ policy to support recent rapid economic growth. In order to strengthen secondary vocational education in India at the request of India, this project is based on Korea’s experience and model of vocational education development, and the model of vocational education for each school (including curriculum, school operation and teacher education). This task has launched to work as a project to discuss the trends and strategies of secondary vocational education at national level. The project has been carried out for three years from 2018 to 2021, and this project is equivalent to the first year. In order to carry out the project, various internal and external specialists were mobilized to utilize professionals with high professionalism and global competence in vocational education. NCERT, which is responsible for the development and evaluation of educational curriculum and textbooks in India, is the partner organization for this project in India, RIE Bhopal and PSSCIVE are the executing agencies for practice, and the Multipurpose Demonstration School is the pilot school. In addition, by establishing a human network, inviting domestic training, and utilizing various social networking services, the business was able to proceed smoothly with efficient communication with the Indian organizations. ...
Table Of Contents
요 약_i
Summary_v
제1장 서 론_1
제1절 사업 배경과 목적 3
제2절 사업 추진 내용 및 방법 6
제2장 컨설팅 사업 환경 분석_15
제1절 인도의 미래 필요 기술 및 인력 전망 17
제2절 인도 직업교육훈련 정책 및 현황 22
제3장 현지 컨설팅 추진 경과_29
제1절 1차 현지 컨설팅 31
제2절 2차 현지 컨설팅 46
제4장 평가 및 모니터링_69
제1절 계획 대비 실적 71
제2절 사업비 집행 현황 81
제5장 결 론_85
제1절 총평 87
제2절 향후 계획 89
참고문헌_93
부록_95
1. 진로교육 6학년 교과서 표지 97
2. 인도 뷰티 교육과정 확정안(작업본) 98
3. 메카트로닉스 분야 산업체 현황 및 노동수요결과 101
4. 메카트로닉스 교육과정(9-10학년) 발췌본 103
Publisher
한국연구재단
Citation
김영생. (2019-01-31). 인도 직업훈련 정책 컨설팅.
Type
Research Report
Appears in Collections:
연구보고서 > II. 수탁보고서 (1997~현재)

SNS Share

  • qrcode

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.