본 연구는 담임교사로서의 학급활동에 대한 몰입이 인터넷 중독이 학습시간에 미치는 부정적 영향을 완화시킬 수 있는 지 검증하였다. 교육고용패널자료를 활용하여 다수준분석으로 학생수준의 인터넷중독과 학급수준의 담임으로서 학급활동에 대한 몰입의 상호작용이 학습시간에 미치는 영향을 검증하였다. 인터넷 중독은 학습시간에 부정적인 영향을 미친다. 담임교사로서 학급활동에 몰입하는 정도가 높아지면 인터넷 중독이 심한 학생에게 학습동기를 부여하여 학습시간이 높아질 수 있다. 이는 인터넷 중독에 있어서 담임교사의 역할이 중요함을 시사하고 있다. 앞으로의 연구에서는 담임교사의 행동과 태도가 학생의 인터넷 중독을 완화시키는 방안에 대한 연구가 구체적으로 이루어져야 한다. This study examines the interactions bewteen Internet addiction and teacher’s commitment to class activities as determinants of study time. The results of the study showed that Internet addiction was negatively related to study time. Teacher’s commitment to class activities mitigates the negative effects of Internet addiction on study time. Specifically, for the high school students with high Internet addiction, teacher’s commitment to class activities increases student’s study time. As teacher plays critical role in coping with Internet addiction, Korean society and community must encourage teachers to actively engage in resolving problems triggered by Internet addiction.